Alstom realizuje systemy sterowania ruchem kolejowym na linii E65

Alstom, znany koncern działający w branży kolejowej, podjął się realizacji systemów sterowania i kierowania ruchem kolejowym (SRK) na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice, będącym częścią linii kolejowej E65. Informację tę przekazała firma we wtorek. W ramach tego projektu, Alstom pełni rolę podwykonawcy odpowiedzialnego za elementy związane z SRK.

Zamówienie to jest kluczowym elementem większego projektu prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Celem przedsięwzięcia jest przebudowa trasy kolejowej rozciągającej się od Będzina, przez Sosnowiec, Katowice, Tychy aż do granicy w Zebrzydowicach. Wszystkie te miejsca znajdują się na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, gdzie planowana jest ekspansja linii z obecnych dwóch torów do czterech. Rozbudowa ma na celu oddzielenie ruchu aglomeracyjnego oraz stworzenie Kolei Metropolitalnej.

Kontrakt z PKP PLK, zawarty na początku kwietnia bieżącego roku z konsorcjum Torpol-Intop, opiewa na sumę 4,184 mld zł brutto (ok. 3,4 mld zł netto) i jest to jedno z największych porozumień tego typu w historii polskich kolei. Zakres umowy obejmuje przede wszystkim rozbudowę połączenia Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice przez ponad cztery lata, przebudowę stacji w Katowicach, remonty istniejących stacji oraz budowę nowych obiektów.

Patrycja Nojszewska z agencji obsługującej Alstom poinformowała we wtorek, że firma będzie realizować te zadania jako podwykonawca na podstawie umowy zawartej z liderem konsorcjum – spółką Torpol. W ramach przedsięwzięcia, planuje się przebudowę około 100 km torów oraz około 270 rozjazdów.