Według informacji przekazanych przez regionalnego organizatora komunikacji miejskiej, od środy 25 września, tramwaje w Katowicach wracają na swoje standardowe trasy przez rynek. Przez ostatnie dwa miesiące, główne skrzyżowanie dla linii tramwajowych w tym mieście było poddane intensywnym pracom remontowym.
Wprowadzona zmiana będzie miała fundamentalne znaczenie dla przywrócenia kluczowych dla miasta osi komunikacji tramwajowej: północ-południe oraz wschód-zachód. Planuje się, że to właśnie one będą podstawą systemu komunikacji miejskiej w czasie nadchodzącej przebudowy katowickiego węzła kolejowego.
Zarząd Transportu Metropolitalnego, który prowadzi serwis ZTM Info, poinformował w czwartkowym wpisie na Facebooku o planowanych na 25 września tego roku zmianach dotyczących ruchu tramwajów w rejonie katowickiego rynku. Celem tych zmian jest przywrócenie normalnej pracy sieci tramwajowej.
Liczne linie tramwajowe wrócą do regularnej pracy na stałych trasach. Linia nr 6 z nowym rozkładem jazdy będzie kursować pomiędzy Brynówem CP a Bytomiem i Szkołą Medyczną, podobnie jak linia nr 7 pomiędzy Zawodzie CP a placem Sikorskiego w Bytomiu. Linia nr 11 będzie kursować na stałej trasie od pl. Miarki w Katowicach do Chebzie Pętla, linia nr 15 od pl. Wolności w Katowicach do Ronda Jana Pawła II w Zagórzu, a linia nr 19 od pl. Wolności w Katowicach do Stroszka Zajezdnia.
Na swoje stałe trasy z nowymi rozkładami wrócą też inne linie: nr 0 (od Placu Wolności do Chorzowa Stadion Śl. Pętla Zach), nr 13 (od Siemianowic Pl. Skargi do Chorzowa Batory Zajezdnia), nr 16 (od Wełnowca Pl. Alfreda do Brynowa CP), nr 20 (od Zawodzia Zajezdnia do Chorzowa Rynek), nr 23 (Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Stadion Śl. Pętla Zach.), nr 25 (Szopienice Pętla – Chorzów Stadion Śl. Pętla Zach.) oraz nr 46 (Brynów CP – Koszutka Słoneczna Pętla).