Modernizacja infrastruktury kolejowej w Katowicach nabrała tempa i przeszła do następnego etapu. W poniedziałek, 30 września o godzinie 8.30, rozpoczęły się prace na obiekcie inżynierskim – wiadukcie, zlokalizowanym przy ulicy Kłodnickiej w dzielnicy Ligota-Panewniki. To miejsce stało się niedostępne dla ruchu drogowego oraz pieszych. Kierujący pojazdami, którzy poruszają się z południowej części Katowic w stronę centrum, są zmuszeni używać trasy objazdowej poprowadzonej przez ulicę Ligocką. Tymczasem, osoby kierujące się w stronę Ligoty z Mikołowa są przekierowywane z drogi krajowej nr 81 na ulicę Owsianą i dalej na ulicę Panewnicką. Wiadukt przy ulicy Kłodnickiej to już trzeci podobny obiekt tymczasowo wyłączony z użytkowania w Katowicach z powodu trwającej modernizacji.
Przebudowa katowickiego węzła kolejowego jest szeroko zakrojoną inwestycją, w ramach której realizowane są już roboty budowlane na wiaduktach przy ulicach Bagiennej i Granicznej. Obecnie, ekipy remontowe przystąpiły do prac w południowej części miasta, w dzielnicy Ligota-Panewniki. Od 30 września o godzinie 8.30 ruszyła przebudowa wiaduktu przy ulicy Kłodnickiej. W pierwszej fazie prac, ruch zarówno samochodowy, jak i pieszy został zablokowany w tym miejscu, co przyniesie znaczące zmiany dla użytkowników drogi.
Jeden z wjazdów na ulicę Kłodnicką na skrzyżowaniu z ulicą Kolejową został zamknięty, a na skrzyżowaniu wprowadzono zmianę pierwszeństwa ruchu. Dodatkowo, wprowadzono zakaz wjazdu na ulicę Kłodnicką od strony ulicy Franciszkańskiej. Samochody poruszające się w stronę Ligoty z Mikołowa są teraz kierowane z drogi krajowej nr 81 na ulicę Owsianą, a następnie przez ulicę Panewnicką. Co więcej, trasa dojazdu do Brynowa od skrzyżowania ulic Panewnickiej i Piotrowickiej będzie prowadzić przez te dwie ulice, a następnie przez ulicę Ligocką – wyjaśnia PKP PLK.