Katowice przywracają kluczowy przejazd: autobusy znów pod wiaduktem w Starej Ligocie

Od 30 sierpnia w Katowicach mieszkańcy ponownie będą mogli korzystać z dobrze im znanych tras autobusowych, które wracają do normalnego funkcjonowania po zakończeniu prac remontowych. Przejazd pod wiaduktem kolejowym w Starej Ligocie, zamknięty przez blisko 10 miesięcy, zostanie ponownie otwarty, co oznacza znaczące zmiany w układzie komunikacyjnym miasta.

Historia zamknięcia i konsekwencje dla komunikacji

Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem w Starej Ligocie było nieuniknionym krokiem w procesie modernizacji katowickiego węzła kolejowego. Prace te wymusiły reorganizację ruchu miejskiego, co skomplikowało życie wielu pasażerów. W rezultacie, kilkanaście linii autobusowych musiało zostać skierowanych na alternatywne trasy, co zwiększyło czas podróży i wpłynęło na codzienną mobilność mieszkańców.

Przywrócenie ruchu autobusowego

Po długim okresie utrudnień, Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) ogłosił, że autobusy powrócą na swoje stałe trasy pod wiaduktem. Oznacza to, że linie takie jak 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N znowu będą kursować przez ul. Załęską, a pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków Brynów Wincentego Pola. To istotne rozwiązanie dla wielu osób dojeżdżających do pracy czy szkoły.

Zmiany, które pozostaną

Choć większość tras wraca do normy, niektóre zmiany wprowadzone na czas objazdu zostaną utrzymane. Przede wszystkim dotyczy to linii 48, której trasa przystanków przy ul. Ligockiej, takich jak Brynów Dziewięciu z Wujka oraz Stara Ligota Wiadukt, pozostanie bez zmian. To zapewni pasażerom nadal wygodne połączenia z rejonami Brynowa i Starej Ligoty.

Znaczenie ul. Załęskiej i jej rola w mieście

Ul. Załęska odgrywa kluczową rolę w systemie komunikacyjnym Katowic, stanowiąc ważne połączenie dla ruchu drogowego między ul. Bocheńskiego a południowymi dzielnicami miasta. Wiadukt nad tą ulicą jest częścią linii kolejowej nr 171, która krzyżuje się z linią nr 139 Katowice – Zwardoń. Jego zamknięcie miało szeroko zakrojone skutki dla transportu, a jego ponowne otwarcie jest ważnym krokiem w przywracaniu normalności.

Przyszłość katowickiego węzła kolejowego

Remont wiaduktu jest częścią większego przedsięwzięcia dotyczącego przebudowy połączeń kolejowych w regionie. Projekt ten, wspierany przez unijny instrument finansowy Łącząc Europę (CEF), obejmuje modernizację trasy Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice. Jest to kluczowy element planu poprawy infrastruktury transportowej na Śląsku, mający na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa podróży.