5 marca 2024 r. przy al. Korfantego 48 w Katowicach powitał swoich pierwszych gości Stacjonarny Punkt Cyfrowego Wsparcia Seniorów. Wyposażony jest on w osiem stanowisk komputerowych, gdzie starsi obywatele mogą zdobywać umiejętności związane z ich obsługą i korzystać z porad ekspertów. Do dyspozycji seniorów są również tablety.
Katowice mogą poszczycić się kolejnym tego typu punktem – już od listopada działalność prowadzą inne placówki, w których prawie 600 starszych osób nauczyło się jak korzystać ze smartfonów. Uczestnictwo w tych szkoleniach, trwających po trzy godziny, jest darmowe. Przy filiżance kawy i kawałku ciasta seniorzy poznają wiele przydatnych funkcji, takich jak obsługa smartfona, pisanie wiadomości SMS czy e-maili, wysyłanie zdjęć do najbliższych czy też oszczędzanie na zakupach online.
Atutem oferowanych szkoleń są niewielkie grupy uczestników, co sprzyja efektywnemu uczeniu się. Ci seniorzy, którzy nie posiadają swojego smartfona, ale chcieliby nauczyć się korzystać z nowoczesnych telefonów, nie muszą się obawiać – organizatorzy zapewniają urządzenia z systemem Android na czas trwania szkolenia.
Poza możliwością udziału w szkoleniach, każda osoba starsza otrzymuje drukowany przewodnik, który krok po kroku tłumaczy jak obsługiwać smartfona.