Władze miasta Katowice rozpoczęły proces przetargowy na realizację pierwszego odcinka velostrady, czyli drogi rowerowej o podwyższonym standardzie, która będzie zintegrowana z infrastrukturą dla pieszych. Ścieżka ta ma na celu ułatwić komunikację między dwiema dzielnicami: Brynów i Giszowiec, a także w przyszłości połączyć Katowice z Mysłowicami.
Informację o ogłoszeniu przetargu przekazała w rozmowie z Polską Agencją Prasową rzeczniczka Urzędu Miasta Katowice, Sandra Hajduk. Przedmiotem przetargu jest wybór wykonawcy prawie 4,4 km nowej infrastruktury dedykowanej rowerzystom.
Patrząc od strony Giszowca, trasa rozpocznie się w pobliżu ulicy Kolistej. Następnie zostanie poprowadzona pod trasą DK86 i wzdłuż nieistniejącej już linii kolei piaskowej. Po drodze skrzyżuje się z ulicą Francuską i dotrze do obszarów wokół Katowickiego Parku Leśnego oraz przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla. Dalej, korzystając z velostrady, będzie można dotrzeć do przejścia dla pieszych i rowerzystów przy ulicy Huberta oraz do skrzyżowania z trasą rowerową numer 1.
Nowo projektowana trasa rowerowa spełnić ma standardy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która opracowała wytyczne dla metropolitalnych velostrad. Szerokość samej ścieżki rowerowej wyniesie 4 metry, a tuż obok powstanie oddzielony 1,5-metrowym pasem zieleni (z wyjątkiem odcinka między ulicami Francuską a Hubertą) chodnik o szerokości 2 metrów. Odcinek będzie odpowiednio oświetlony, a także wyposażony w punkty obsługi rowerzystów oraz licznik rowerowy na wysokości ulicy Francuskiej.