W dniu 24 lipca 2024 roku, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A., spółka mająca na celu zarządzanie Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, oficjalnie zawarło kontrakt z wykonawcą robót budowlanych dotyczących projektu pod nazwą „Budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw przy użyciu bocznicy kolejowej w Porcie Lotniczym »Katowice«”. W wyniku procesu przetargowego, zadanie realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia powierzono konsorcjum firm Mostostal Kraków S.A. oraz Budimex S.A.
Zgodnie z postanowieniami zawartej umowy, planowane prace budowlane będą miały miejsce w południowo-wschodniej części obszaru lotniska katowickiego. Głównym celem działalności będzie utworzenie bocznicy kolejowej, która połączy obszar Katowice Airport z Centralną Magistralą Kolejową za pomocą linii kolejowej numer 182 (Tarnowskie Góry – Zawiercie). Kluczowym elementem inwestycji ma być kolejowy front rozładowczy służący do załadunku różnego rodzaju towarów oraz paliw. Obok niego znajdować się będą trzy zbiorniki o łącznej pojemności 1000 m3 oraz stanowiska przeznaczone do rozładunku autocystern.
W części lotniska katowickiego, która leży w strefie zastrzeżonej, powstanie także kilka stanowisk nalewaków dla cystern lotniskowych. Całkowity koszt realizacji umowy, który obejmuje prace budowlane związane z budową węzła przeładunku towarów i paliw, jest szacowany na 144,3 miliona złotych brutto.