Podpisana została umowa pomiędzy Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym SA, zarządzającym lotniskiem katowickim, a firmą Budimex SA. Porozumienie dotyczy realizacji pierwszej fazy konstrukcji nowej bazy przeznaczonej dla działów transportu i eksploatacji portu lotniczego.
Planowana infrastruktura ma znaleźć swoje miejsce w południowo-wschodnim obszarze portu, blisko miejsca, gdzie przeprowadza się procedury odladzania samolotów. Projekt zakłada budowę wielu obiektów, w ramach umowy z Budimexem. Wśród nich znajdą się dwukondygnacyjny budynek o charakterze administracyjno-socjalnym o powierzchni 470 metrów kwadratowych oraz hala garażowo-warsztatowa o powierzchni 2294 metrów kwadratowych wyposażona w 9 stanowisk przeznaczonych dla oczyszczarek lotniskowych. Dodatkowo, zostanie wybudowana infrastruktura drogowa, obejmująca place manewrowe, drogi wewnętrzne, chodniki oraz infrastruktura teletechniczna. Całkowita wartość inwestycji wynosi blisko 20 milionów złotych netto. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to drugi kwartał 2025 roku. Projektantem bazy jest Przedsiębiorstwo Spółdzielcze Budoprojekt.
Artur Tomasik, prezes Zarządu GTL SA, podkreśla, że jednym z głównych celów każdego zarządzającego lotniskiem jest bezpieczeństwo operacji lotniczych. Właśnie dlatego stworzenie optymalnych warunków pracy dla działów odpowiedzialnych za ten obszar jest takie ważne. Kontynuując wieloletnie inwestycje w nowoczesny sprzęt służący utrzymaniu bezpieczeństwa, firma postanowiła także poprawić jakość zaplecza socjalnego oraz technicznego, co skutkowało decyzją o budowie nowej bazy dla działów transportu i eksploatacji lotniska.