Katowice stają się kolebką biznesu

Rok 2022 był czasem powrotu do stanu sprzed 2020 r. – według najnowszego raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach 2020-2022”, lata 2020-2022 przyniosły dynamiczną gospodarkę w Polsce i na świecie, głównie ze względu na czynniki pozaekonomiczne (pandemia COVID-19, rosyjska inwazja na Ukrainę). Mimo to uczestnicy konferencji zostawili w Katowicach blisko 151 mln zł. W 2022 roku goście bez noclegu wydali w Katowicach średnio 172,33 zł, podczas gdy goście hotelowi wydali średnio 837,73 zł. W katowickich obiektach biorących udział w badaniu w 2022 roku odbyło się łącznie 6426 wydarzeń biznesowych, w tym Światowe Forum Miejskie WUF11.

„Statystyki pokazują, że sprawdza się nasza konsekwentnie realizowana strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. Raport za lata 2020-2022 pokazuje, że silna marka Katowic, pozwoliła nam się szybko odnaleźć w nowej rzeczywistości, kiedy organizowaliśmy wydarzenia on-line, czy hybrydowe, a ostatnie miesiące pozwalają stwierdzić, że wracamy już do stanu sprzed pandemii” – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.