Po miesiącach pełnych wyzwań dla mieszkańców Katowic, od 30 sierpnia znów można korzystać z przejazdu pod wiaduktem kolejowym na ul. Załęskiej. To wielka ulga dla pasażerów transportu publicznego, którzy od jesieni zeszłego roku musieli mierzyć się z licznymi utrudnieniami.
Przywrócenie normalnego ruchu
Zamknięcie strategicznego odcinka przy ul. Załęskiej spowodowało, że przez ostatnie dziesięć miesięcy komunikacja miejska musiała działać w zmienionym układzie. Teraz, kiedy ruch pod wiaduktem został wznowiony, autobusy mogą wrócić na swoje tradycyjne trasy, eliminując kłopotliwe objazdy, które dotychczas wpływały na komfort podróżujących.
Aktualizacja tras autobusowych
Autobusy linii 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N powracają na swoje pierwotne trasy, co oznacza ponowne obsługiwanie ul. Załęskiej oraz przystanku Brynów Wincentego Pola. Tymczasowa linia zastępcza Z-48, wprowadzona na czas zamknięcia, zakończyła już swoją działalność.
Korekta rozkładów jazdy
Zmiany w układzie komunikacyjnym wymagają także niewielkich dostosowań w rozkładach jazdy. Modyfikacje dotyczą między innymi linii 37, 46 i Z-38, co ma na celu jeszcze lepsze dostosowanie oferty do realnych potrzeb pasażerów.
Stałe zmiany w trasach
Jedną z pozytywnych konsekwencji zamknięcia jest decyzja o zachowaniu nowej trasy linii 48, która podczas zamknięcia została wydłużona do przystanków przy ul. Ligockiej. Dzięki temu mieszkańcy mają teraz wygodniejszy dojazd, co spotkało się z pozytywnym odbiorem i zostaje utrzymane na stałe.
Efekty długoterminowych prac
Rozpoczęte przez PKP w listopadzie 2024 roku prace wymusiły zamknięcie przejazdu pod wiaduktem. Choć mieszkańcy musieli mierzyć się z niedogodnościami, rezultat jest satysfakcjonujący – południowe dzielnice Katowic odzyskały bezproblemowy dostęp do centrum, a cała sieć komunikacji miejskiej stała się bardziej przejrzysta i funkcjonalna dla wszystkich użytkowników.