PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o planowanym na 30 września 2024 roku zamknięciu wiaduktu kolejowego przebiegającego nad ulicą Kłodnicką w katowickiej dzielnicy Ligota. Wyłączenie z użytku tej części infrastruktury drogowej wiąże się z koniecznością jej rozbiórki i późniejszej odbudowy. W pierwszych sześciu tygodniach po rozpoczęciu prac zadecydowano także o tymczasowym wyłączeniu ruchu pieszego.
Wiadukt nad ulicą Kłodnicką, zlokalizowany niedaleko stacji kolejowej Katowice Ligota, jest tylko jednym z sześciu tego typu obiektów, które PKP PLK planuje zdemontować i zastąpić nowymi konstrukcjami jako część dużego projektu modernizacyjnego skupionego na katowickim węźle kolejowym.
Przypomnijmy, że pierwszym obiektem poddanym takim działaniom było wiadukt drogowy przy ulicy Bagiennej na DK79 (droga łącząca Katowice z Mysłowicami), który został zwężony do jednego pasa w każdym kierunku. Następnie, 25 września, decyzję o zamknięciu podjęto w odniesieniu do wiaduktu przebiegającego nad ulicą Graniczną w samym centrum Katowic.
Wiadukt nad ulicą Kłodnicką zostanie wyłączony z użytku z dniem 30 września. W przeciwieństwie do sytuacji związanej z wiaduktem na Granicznej, gdzie zamknięcie nastąpiło dopiero o godzinie 22:00, na Kłodnickiej ruch zostanie zablokowany już o 8:30 rano.
Zburzenie i odbudowa wiaduktu potrwa około roku. W tym czasie zarówno samochody, jak i piesi nie będą mogli korzystać z tego fragmentu drogi. W pierwszych sześciu tygodniach piechurzy będą musieli skorzystać z alternatywnych przejść, znajdujących się przy ulicy Ligockiej oraz pomiędzy Gdańską a Zadolem.