Główny Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczął nową rundę przetargów dotyczących unowocześnienia systemu drenażu. Powodem jest sytuacja, która pojawia się po każdej mocnej ulewie – obszary zalewane są tak duże, że wymagają objazdów. Istnieją przedsiębiorstwa zainteresowane modernizacją aktualnego systemu oraz instalacją dwóch nowych stacji pompowych, które zastąpią stare urządzenia, których efektywność pozostawia wiele do życzenia. W jednym z przetargów już wyłoniono najbardziej atrakcyjną ofertę, jednak we wszystkich pozostałych propozycje finansowe przekraczają budżet ustalony przez GDDKiA.
Na drodze ekspresowej S86 łączącej Katowice z Sosnowcem znajdują się dwa krytyczne punkty, które po intensywnych opadach deszczu regularnie zamieniają się w duże obszary zalewowe. Jedno z nich to znany wszystkim węzeł Agata (lokalizowany przy sklepie meblowym Agata oraz markecie IKEA) w Katowicach. W tym roku w tym miejscu musiała wielokrotnie interweniować straż pożarna, która usuwała wodę gromadzącą się pod wiaduktem prowadzącym przez drogę ekspresową S86.
Drugie newralgiczne miejsce na tej trasie, będącej jednym z najkrótszych odcinków ekspresowych w Polsce o długości niecałych 6 km, to nisko położony teren w pobliżu salonu Mercedesa w Sosnowcu oraz centrum logistycznym Hillwood po drugiej stronie drogi. Także tam po silnych opadach deszczu powstają znaczne „jeziora”.