Za pośrednictwem Super Expresu, popularnego wydawnictwa, Urząd Miasta Katowice przekazał informacje o możliwości zwiedzania miasta na dwóch kółkach za sumę 12 000 zł. Tekst sponsorowany zawierał wiadomości na temat inwestycji miasta w rozwój infrastruktury rowerowej, co z kolei ma na celu rozszerzenie obszarów miasta dostępnych do komfortowego i bezpiecznego poruszania się na rowerach czy hulajnogach.
Dla mieszkańców korzystających z rowerów jako środka transportu, Katowice mogą stanowić spore wyzwanie. Istniejące ścieżki rowerowe niespodziewanie się kończą, nie tworząc jednolitego systemu. Samo centrum miasta pozostaje praktycznie niedostosowane do potrzeb rowerzystów, z brakiem dedykowanych przejazdów i niewystarczającą liczbą stojaków na rowery. Chociaż powstają nowe drogi rowerowe, wielu cyklistów twierdzi, że są one budowane tam, gdzie jest to możliwe, a nie tam, gdzie istnieje faktyczne zapotrzebowanie.
Trudności związane z bezpiecznym przemieszczaniem się rowerem przez miasto wyraził ostatnio Robert Konieczny – architekt mieszkający na osiedlu Paderewskiego, podkreślając trudności pokonania trasy do centrum Katowic.