Rozpoczyna się proces zgłaszania projektów do jedenastej edycji budżetu obywatelskiego w Katowicach. Jak można przeczytać w oficjalnej informacji miasta wydanej we wtorek, okres przyjmowania wniosków rozpocznie się 11 marca i potrwa do 8 kwietnia. Tradycyjnie, podobnie jak w poprzednich latach, do dyspozycji mieszkańców przeznaczona jest kwota przekraczająca 20 milionów złotych, z czego 3 miliony przeznaczone są na tzw. „zielony budżet”.
Termin przyjmowania propozycji do „zielonego budżetu” Katowic, czyli specjalnej części budżetu obywatelskiego dedykowanej wyłącznie inicjatywom związanym z ekologią i przestrzenią miejską, pokrywa się z terminem składania wniosków o finansowanie z głównego budżetu obywatelskiego.
Marcin Krupa, prezydent Katowic, z dumą podkreśla, że dzięki działaniom związanym z budżetem obywatelskim, miasto zyskało wiele wartościowych inwestycji. W ciągu ostatniej dekady zrealizowano szereg projektów, w tym rewitalizację wielu zielonych przestrzeni miejskich. Przykładem może być staw Kozubek, ale nie zapominajmy także o placach zabaw, doświetlonych i odnowionych chodnikach czy nowo powstałych miejscach parkingowych.
Krupa zwraca uwagę na fakt, że od momentu wprowadzenia budżetu obywatelskiego w Katowicach, mieszkańcy zgłosili blisko 3,5 tysiąca propozycji. Spośród nich, 1266 projektów o łącznej wartości prawie 175 milionów złotych zostało wyselekcjonowanych do realizacji. W bieżącym roku suma przeznaczona na finansowanie zadań z budżetu obywatelskiego oraz „zielonego budżetu” wynosi 22,6 milionów złotych.