Lotnisko w Katowicach, po przebyciu pierwszych 12 miesięcy z ośmioletniego cyklu realizacji swego ambitnego programu inwestycyjnego na lata 2024–2032, podsumowało dotychczasowe osiągnięcia. Przewidywane wydatki na cały projekt wynoszą około 1,5 miliarda złotych, podczas gdy tylko w roku ubiegłym, inwestycje realizowane na terenie lotniska Pyrzowice osiągnęły sumę bliską 150 milionów złotych.
W lutym 2024 roku Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA (GTL SA), publicznie przedstawiło założenia programu inwestycyjnego dla lotniska Katowice Airport, którego zakończenie zaplanowane jest na rok 2032.
Ominięty plan przewiduje ekspansję każdej ze stref lotniska – pasażerskiej, technicznej obsługi samolotów i cargo. W ramach tej samej inicjatywy GTL SA planuje również rozwój czwartego obszaru działalności, który będzie obejmować węzeł do przeładunku towarów i paliw oparty na bocznicach kolejowych. Najbardziej znaczącym i najbardziej kosztownym przedsięwzięciem zaplanowanym w ramach programu inwestycyjnego na lata 2024–2032, jest budowa nowego głównego terminalu pasażerskiego.
Prognozy przewozów dla Katowice Airport do roku 2040 były punktem wyjścia do przygotowania koncepcji rozbudowy infrastruktury lotniska w celu obsługi ruchu pasażerskiego. Aktualne dane prognozują, że już w 2026 roku z połączeń oferowanych przez port lotniczy skorzysta około 7,5 miliona podróżnych, a granica 10 milionów pasażerów ma szansę zostać przekroczona już w 2030 roku.
Dane dotyczące przewidywanego ruchu pasażerskiego jasno wskazują na konieczność istotnej rozbudowy infrastruktury katowickiego lotniska. Dzięki planowanym zmianom możliwa będzie komfortowa obsługa stale rosnącej liczby pasażerów.