W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Katowicach podjął niespodziewaną decyzję o natychmiastowym zwiększeniu liczby autobusów. Informację tę uzyskałem bezpośrednio od przedstawicieli ZTM.
Podczas czwartkowej dyskusji, wielu mieszkańców Katowic zwracało uwagę na niedogodności związane z transportem publicznym. Szczególnie dotyczyło to braku odpowiedniego połączenia między centrum przesiadkowym w Brynowie a Ligotą oraz Panewnikami. Sytuacja ta doprowadziła do narzekań na brak dostępności autobusów linii 13 i 913. Krytyka skierowana była również w stronę niewystarczającej częstotliwości kursów linii 913. Wielu mieszkańców uważa, że powinno być ich więcej. W moim komentarzu w sieci poruszałem także temat zarządzania ruchem miejskim, gdzie strefa płatnego parkowania to jedynie jeden z elementów a transport publiczny wydaje się być o wiele ważniejszy.
Często spotykałem się z sytuacją, gdy autobusy z wymienionych linii nie spełniały swojego zadania. W końcu sprawnie działający transport autobusowy do centrów przesiadkowych w Brynowie i Ligocie, umożliwiający łatwe przesiadki na tramwaje i pociągi, powinien być priorytetem dla Katowic. Niestety, od dłuższego czasu brakuje również linii 912, która umożliwiała dojazd z Ligoty przez Centrum Przesiadkowe Ligota do Centrum Przesiadkowego Brynów. Na tę chwilę jedynymi autobusami obsługującymi oba centra przesiadkowe są 13 i 913, które łącznie oferują zaledwie cztery kursy na godzinę. To zdecydowanie za mało, aby centra przesiadkowe były atrakcyjne dla mieszkańców Ligoty i Panewnik oraz dla tych, którzy z dworca w Ligocie czy pętli tramwajowej w Brynowie chcieliby wrócić do domu.