Przekształcenie układu komunikacji w Katowicach zaczynając od 9 września: liczba pasów prowadzących w kierunku DTŚ dozna restrukturyzacji

Od 9 września, miasto Katowice wprowadza zasadnicze modyfikacje w strukturze organizacji ruchu drogowego. Najważniejsza zmiana dotyczy liczby pasów ruchu dla kierowców podróżujących w kierunku DTŚ.

Ruch od DTŚ w stronę skrzyżowania z ul. Gliwicką dalej będzie kierowany jednym pasem drugiej jezdni, na odcinku rozpoczynającym się od zajezdni PKM i kończącym na skrzyżowaniu z ul. Opolską. Dodatkowo, kierowcy jadący od DTŚ nie będą mieli możliwości skrętu w lewo na ul. Opolską.

Nowa regulacja przewiduje redukcję liczby pasów dla podróżujących w kierunku DTŚ. W miejsce dwóch pasów ruchu, dostępny będzie teraz tylko jeden pas dla tego kierunku.

Kierowcy, którzy wkroczyć chcą na ul. Grundmanna z ul. Opolskiej, nadal będą musieli skręcić w prawo. Ze względu na prace drogowe na tym odcinku, wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i przestrzeganie znaków drogowych.

Przedłużenie ul. Mickiewicza aż do ul. Grundmanna, o wartości przekraczającej 36 milionów złotych, jest jednym z sześciu projektów infrastruktury drogowej, które są obecnie realizowane przez miasto Katowice, za środki z Rządowego Funduszu Polski Ład. Całkowita wartość tych inwestycji wynosi 148 mln zł, z czego miasto pokryje 32 mln zł ze swojego budżetu. Pozostała suma zostanie sfinansowana z pozyskanych dotacji.

Projekty infrastrukturalne, poza wspomnianym przedłużeniem ul. Mickiewicza, obejmują również: przedłużenie ul. Dobrowolskiego do ul. Katowickiej, nowe układy komunikacyjne na osiedlu Tysiąclecia oraz w rejonach Kalinowej i Wilczewskiego, budowę nowej dróg od ulicy Korczaka w kierunku ulicy Deszczowej oraz od ul. Gospodarczej do ul. Porcelanowej.