Wnioski do dwunastej edycji budżetu obywatelskiego w Katowicach przyjmowane będą od 10 marca

Począwszy od 10 marca, mieszkańcy Katowic będą mieli możliwość składania wniosków w ramach dwunastej edycji budżetu obywatelskiego – procedura ta potrwa aż do 7 kwietnia, jak podano w oficjalnym komunikacie miejskim. Dla tegorocznej edycji budżetu przeznaczono łącznie 23,4 miliona złotych, z czego na tzw. „zielony budżet” przypada 3 miliony.

„Zielony budżet” to część budżetu obywatelskiego Katowic przeznaczona specjalnie na inicjatywy związane z ekologią i ochroną miejskiej przyrody – jest to już szósty rok, kiedy organizowany jest nabór propozycji do tej puli równolegle z głównym naboru wniosków.

Prezydent Katowic, Marcin Krupa, cytowany w oficjalnej informacji miasta, wyraził swoje uznanie dla zaangażowania mieszkańców w proces budżetu obywatelskiego. Dotychczas zgłoszono ponad 3,7 tysiąca projektów, spośród których do realizacji wybrano ponad 1,4 tysiąca o łącznej wartości przekraczającej 191 milionów złotych.

Prezydent podkreślił, że każdego roku mieszkańcy zgłaszają setki nowych projektów do budżetu obywatelskiego. Następnie, podczas wrześniowego głosowania, kilkadziesiąt tysięcy osób decyduje, które z nich powinny zostać zrealizowane. W ubiegłym roku udział w głosowaniu wzięło ponad 41 tysięcy mieszkańców, co zdaniem prezydenta Krupy zachęca do aktywnego uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.

Termin składania wniosków do tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego Katowic jest zbliżony i będzie trwał od 10 marca do 7 kwietnia. Wszystkie zgłoszone pomysły przejdą formalną weryfikację do 5 maja, a następnie merytoryczną do 20 sierpnia. Okres głosowania został zaplanowany na dni od 12 do 25 września.