Modernizacja systemu odwodnienia trasy S86 w Sosnowcu i Katowicach

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma w planach modernizację systemu odwodnienia na trasie S86 przebiegającej przez Sosnowiec i Katowice. Celem tych działań jest przede wszystkim eliminacja zjawiska powstawania zalanych obszarów na skrzyżowaniu pod S86, które pojawia się podczas silniejszych opadów deszczu, w szczególności w rejonie centrum handlowego w Katowicach.

Od marca tego roku trwa przetarg na realizację prac związanych z modernizacją systemu odwodnienia w Sosnowcu. Do tej pory napłynęło pięć ofert. W końcówce lipca, Dyrekcja wyselekcjonowała propozycję firmy Instbud jako najbardziej atrakcyjną. Cena oferowana przez firmę wynosi nieco mniej niż 10,9 miliona złotych. Planowane prace mają na celu zapewnienie efektywnego odwodnienia blisko 1,5-kilometrowego odcinka trasy S86 w Sosnowcu, szczególnie w okolicach ulic Grota Roweckiego i Gottlieba Daimlera. Jak poinformował Marek Prusak, rzecznik katowickiej filii GDDKiA, przygotowano dwa osobne przetargi dotyczące prac w Sosnowcu i Katowicach.

Zdecydowanie istotna zostaje modernizacja w Sosnowcu, zwłaszcza ze względu na kondycję techniczną miejscowej stacji pomp z lat 70-tych XX wieku. Pierwszy z dwóch przetargów obejmuje modernizację tejże stacji pomp oraz towarzyszącej jej infrastruktury w Sosnowcu. Drugi przetarg dotyczy natomiast odwodnienia trasy S86 na terenie Katowic, szczególnie w obszarze węzła komunikacyjnego Agata, gdzie znajdują się dwie stacje pomp. Właśnie tam, pod estakadą, podczas intensywnych opadów deszczu powstawały do tej pory zastoje wodne uniemożliwiające normalny ruch drogowy.